"CSR"

Så här ser vi på det!



CSR, som är kortformen för Corporate Social Responsibility, betyder Företagens samhällsansvar när man översätter det till svenska. Begreppet belyser företagens kraft och inflytande på en global skala och framhäver inte enbart deras position som producenter och leverantörer av varor, tjänster samt som skapare av arbetstillfällen.

Det sträcker sig vidare för att även uppvisa hur företag kan göra positiva avtryck genom att agera ansvarsfullt i sina arbetsförhållanden och genom att engagera sig aktivt för mänskliga rättigheter samt bidra till samhället inom områden som hälsosamhet, miljöskydd, innovativa tekniker, utbildningsfrämjande och den allmänna utvecklingen.

CSR belyser därmed hur företag genom sitt ansvarstagande inte bara eftersträvar vinst, utan också strävar efter att bidra till en positiv samhällsförbättring och att arbeta för en hållbar framtid.

Socialt ansvarstagande

Vi jobbar med ett sociala ansvar både internt och externt ansvarstagande. Internt så jobbar vi för att garantera att företagets anställda arbetar i en trivsam och bra arbetsmiljö, både ur ett psykologiskt och ett fysiskt perspektiv.

Vi jobbar för en hälsosam och logisk balans på arbetsplatsen mellan: Kön, Etnicitet, Åldrar och Religioner. Genom att utgå ifrån att olika människor har olika bakgrunder, förstår och talar olika språk, har olika traditioner och seder och att en del har funktionshinder gör att man undviker att någon någonsin känner sig diskriminerad på sitt jobb.

När det kommer till det externa ansvarstagandet så riktas uppmärksamheten istället utåt mot företagets kunder. Ingen kund ska heller behöva känna sig diskriminerad. Det är också viktigt att vi agerar för att ha en positiv inverkan på det samhälle som vi verkar i, genom olika sorters aktiviteter som visar på ett positivt samhällsengagemang.

Vi har genomfört volontärarbeten hos exempelvis Saron kyrkans och Röda korsetts secondhand butiker.

Miljömässigt ansvarstagande

Tidsaxeln är en viktig faktor inom det här ansvarsområdet, eftersom det gäller att vi bedriver vår verksamhet på ett sätt som är långsiktigt hållbart utifrån ett miljö- och klimatperspektiv. Det här området har vi delat upp i dels ett internt och dels ett externt ansvarstagande. Inom det interna ansvaret så tittar vi på faktorer så som exempelvis val av produktionsmetoder och inköp och utvinning av råvaror, medan man inom det externa ansvaret fokuserar på företagets både direkta och indirekta påverkan på miljön och dess omgivning. Genom att ta det miljömässiga ansvaret så syftar vi också till att säkerställa så att inte bara företaget utan också dess kunder och underleverantörer agerar utifrån en miljömässig medvetenhet och därmed:

Använder och nyttjar olika resurser effektivt och hållbart Att inverkan på miljön är så liten som möjligt Att våra produkter inte är farliga eller skadliga för varken kunderna eller miljön Att transporter sker miljövänligt

Ekonomiskt ansvarstagande

Vårt ekonomiska ansvarstagande går framför allt ut på att bedriva verksamheten på att sådant sätt att man kan säkerställa att den är lönsam. Om företaget har en lönsam verksamhet så innebär det att den också är långsiktig. Ett företag som å andra sidan inte är långsiktigt kan heller inte ha en långvarig effekt eller i längden bidra till att förbättra ett samhälle.

Förutom det så handlar väger vi in det ekonomiska ansvaret i vår affärsetik, det vill säga hur vi bedriver våra affärer och om etiska riktlinjer följs.

Vi jobbar för att alla 3 parter i våra affärer skall må bra. Vi menar med detta att Kunderna, Vi och Leverantörerna skall må bra och har rätt värderingar. Uppfylls inte detta så avböjer vi affären om ingen åtgärd kan ske.

Etiskt ansvarstagande

Tidigare jobbade vi efter enbart de tre nämnda områdena, det vill säga socialt, miljömässigt och ekonomiskt ansvar, men idag inkluderar vi även den fjärde och sista ansvarsområdet vilket är det etiska. Vi har infört kontrollmekanismer på plats för att på så sätt kunna säkerställa att företagets följer de olika etiska riktlinjer och värderingar som vi har beslutat styra våra verksamheter och operationer på marknaden.


ISO 26000

I vårt CSR arbete använder vi av ISO-standarden 26000.

Vi jobbar med följande punkter:

Principer, policys och rutiner för att integrera och främja CSR i hela företaget inom vår bransch.

Koncept, definitioner, frågeställningar och termer

Information om åtaganden och prestationer

Ansvarsskyldighet

Etiskt riktigt uppträdande och beteende

Transparens igenom hela företaget

Respekt för lagstiftningar

Respekt för företagets intressenter

Efterlevnad av internationella normer kring uppförande

Respekt för mänskliga rättigheter.

Vill du att vi kontaktar dig angående denna lösning?

Frequently Asked Question

Frekventa frågor från våra kunder?

Hur vi tänker angående CSR bidraget som vi levererar?

För att minska förbrukningen av råmaterial kan vi förlänga livslängden på de produkter vi redan använder. Som kund hos oss sparar ni pengar när ni expanderar er IT-miljö och får ersättning för uttjänta produkter.

Att göra sig av med uttjänt utrustning innebära kostnader för destruktion och säker radering av lagrad information, men om vi får ta hand om den så får den nytt liv, "End-Of-Life".

Kan all köpa produkter från oss?

För att handla på epoka.se måste du vara ett registrerat företag. Vi säljer endast till företag (business-to-business).

Vad är vår "epoka.se 24/7 Break & Fix" erbjudande?

Med vårt 24/7 break & fix-lösning hjälper vi dig att optimera serviceleveransen av ditt underhållsavtal. Dessutom garanterar vi att de reservdelar du behöver alltid finns i lager. Vi stödjer din datacenter- och nätverksutrustning, inklusive produkter som nått End-Of-Life och End-Of-Support-Life. Med Epoka.se 24/7 Break & Fix tar vi hand om kostnader och administration relaterade till att hålla reservdelar i lager och erbjuder dig fördelarna med att ha dem tillgängliga.

epoka.se: Vilka är vi?

Vi är en säljorganisation som är återförsäljare för Epoka A/S i Danmark. Vi jobbar enbart med detta multinationella världsledande företag. Att samarbeta med den bäste i branchen skapar en bra och trygg förutsättning för att uppfylla våra kunders önskemål.

De står för kvalitet och leverans efter våra direktiv och vi levererar kundservice med hög närvaro på den lokala marknaden, Sverige.

Vilka är Epoka A/S

Epoka A/S har sedan 1991 varit en distributör av uttjänt IT-hårdvara inom olika branscher och kontinenter, och har köpt in och anpassat högkvalitativa servrar och nätverksutrustning från varumärken som HPE, Cisco, IBM och Dell.

Att hjälpa företag att maximera sin IT-budget, stärka sin hållbarhetsprofil och upprätthålla sitt oberoende från definierade IT-produktlivscykler är våra viktigaste prioriteringar.

Vad är frakttider och vilka priser blir det?

Vi skickar din beställning inom 48 timmar och du kan förvänta dig att få den inom 1-3 arbetsdagar.

Vi skickar med DHL / FedEX.

Fraktpriserna kommer att beräknas vid beställning.

Hur fungerar återköp av Epoka?

På epoka.se säljer vi inte bara, vi köper även tillbaka din använda IT-utrustning. Skicka ett e-postmeddelande till inköp@epoka.se för att få dina produkter värderade. Vi jobbar främst med NETTAPP, Dell och EMC.

Vad ska man göra vid en RMA?

Om du har en begäran om en RMA, fyll i formuläret här.

Har du frågor?

Kontakta oss gärna på [email protected]

PARTNERS

Vilka arbetar vi med?

Din pålitliga IT-partner. Utforska våra produkter och tjänster idag.

Useful Link

Home

Product

Booking

Contact Us

Our Services

Bedroom Cleaning

Office Cleaning

House Cleaning

Commercial Cleaning

Contact Us

Email

Phone

020-192-8908

Location

Lorem Ipsum is simply dummy text


Alla logotyper och varumärken som används på denna hemsida tillhör sina respektive ägare.

Användningen av dessa logotyper och varumärken innebär inte att vi har något samröre med eller stöd från dessa företag.

© Copyright 2024. Epoka.se. All Rights Reserved.